Beauty skupina Bezvavlasy dosáhla poprvé na miliardové tržby a posiluje na pozici CEO

Beauty skupina Bezvavlasy v roce 2023 dosáhla dle předběžných výsledků na tržby 1,05 miliardy korun při provozním zisku EBITDA 115 milionů korun (EBITDA marže 11 %) a čistém zisku 79 milionů korun (čistá marže 7,5 %). Jedná se o proforma konsolidované výsledky zahrnující i v loňském roce akvírovanou skupinu HAIR SERVIS. Uvedená čísla prozatím nereflektují budoucí  významné synergické efekty, které by se měly částečně projevit v roce 2025 a naplno až v roce 2026. EBITDA marže by tak měla v příštích letech vzrůst ze stávajících 11 % na předpokládaných více než 15 %.

„Naše očekávání ohledně výsledné finanční výkonnosti celé skupiny Bezvavlasy jsou pro další 3 roky významně vyšší než proforma konsolidované výsledky za rok 2023, které byly ovlivněny mnoha jednorázovými negativními faktory,“ komentuje hospodaření předseda představenstva Bezvavlasy a.s. Aleš Hudeček.

V loňském roce přinesla transakce s HAIR SERVIS nemalé akviziční náklady, a s ohledem na náročnost celé transakce byla i o rok posunuta dlouho připravovaná e-commerce expanze pod značkou Bezvado na další zahraniční trhy. Posunulo se i spuštění nového skladu v CTPark Bor až do loňského prosince, a to se také neobešlo bez problémů.

Letos skupina očekává vyšší náklady spojené s fúzí skupiny HAIR SERVIS. Ta čítá celkově 7 firem, které se spojují do jedné velkodistribuční společnosti. Stejně tak letos očekávají Bezvavlasy vyšší náklady spojené s náborem nových zaměstnanců, vyšší náklady na IT, stěhování do nových kanceláří, a především vyšší náklady na posílení logistiky a skladového hospodářství. S ohledem na komplexitu změn ve skupině bude letošní výhled hospodaření zveřejněn až v pozdní fázi letošního roku, jakmile bude hotová fúze a stanoven obchodní a strategický plán pro obě byznysové jednotky.

„Spojením společnosti Bezvavlasy a skupiny HAIR SERVIS vzniká nové uskupení, které může stavět na silném online i offline obchodním modelu. Právě e-commerce bude silně rozvíjeno směrem k B2C klientele v rámci zahraniční expanze, kdy Bezvavlasy a.s. hodlá působit na více než 10 evropských trzích v horizontu 3-5 let. B2B distribuce v Česku pak naopak nabízí obrovský potenciál pro digitalizaci, což podpoří stávající offline distribuční síť, a zároveň posílí a rozšíří stávající zákaznický kmen,“ uvádí Aleš Hudeček.

Na pozici Group CEO nastupuje Daniel Horák


Bezvavlasy hodlají významně digitalizovat. Aplikovat se mají nová softwarová řešení WMS (Warehouse Management Systém), účetní a objednávkové systémy atd. Bezvavlasy a.s. také hodlá rozšiřovat portfolio produktů vlasové kosmetiky a kadeřnických potřeb stejně tak, jako je připravena zavádět nové produktové kategorie v dalších beauty oblastech i např. související doplňky stravy.
„Očekáváme výrazný rozvoj obchodní a prodejní sítě, rozšiřování produktového portfolia, rozsáhlou digitalizaci služeb i online expanzi na zahraniční trhy. Významným nástrojem pro fúzi obou firem bude náš nový pan-evropský sklad v Boru na Tachovsku, který se stane centrálním skladem pro celou skupinu, a který významně podpoří náš stávající i budoucí růst,“ uzavírá Hudeček.

K 1. červnu nastupuje do pozice Group CEO Daniel Horák, který před tím 10 let úspěšně vedl a rozvíjel lékárenskou síť Dr.Max. Dříve také zastával pozici country manažera společnosti Johnson & Johnson pro Českou a Slovenskou republiku, a působil ve vedoucích pozicích společností Pfizer PCH, Boots Healthcare a Procter & Gamble.

„Skupina Bezvavlasy mne oslovila svojí unikátností. Spojením 2 expertů v online a offline B2B distribuci profesionální vlasové kosmetiky vznikla podobná příležitost, jakou jsem zažil před 11 lety v lékárenství. Zde se povedlo vytvořit jedničku na českém trhu se silnou pozicí na evropském trhu, a nyní mám možnost se podílet na podobně úspěšném projektu,“ uvádí ke své nové pozici Daniel Horák.

Jeho hlavním úkolem pro nejbližší období bude fúze Bezvavlasy s HAIR SERVIS a příprava na dynamickou expanzi celé skupiny v Česku i v rámci Evropy. „Cílem je nyní vybudovat profesionální organizační strukturu, která bude schopna dále rozvíjet portfolio produktů, zlepšovat kvalitu servisu zákazníkům, a bude připravena na další akvizice a mezinárodní expanzi,“ uzavírá.

Vedle Daniela Horáka nastupuje na pozici Business unit director pro e-commerce také Nicolas Eich, který nahradil dosavadního CEO Bezvavlasy Jaromíra Muchku. Nicolas Eich má bohaté manažerské zkušenosti s online a fintech projekty. Působil např. jako generální ředitel ve společnosti Edenred, kde vedl digitální transformaci v České republice. Zkušenosti získal i v oblasti srovnávacích portálů a zprostředkování na českém trhu, kdy jako CEO vedl společnost Chytrý Honza a později také Srovnejto/ePojištění.

V létě proběhne úpis nových akcií


Zakladatelé HAIR SERVIS získali v rámci akvizice jako součást kupní ceny 300.000 ks akcií Bezvavlasy a.s. (při ceně 700 CZK/akcie). Předpokládá se, že tento úpis bude vypořádán během června. Společně se stávajícími majoritními akcionáři Alešem Hudečkem a Františkem Novotným a skupinou STARTEEPO budou jednat ve shodě, a to s celkovým cílovým podílem na hlasovacích právech téměř 89 %.

Vedle toho bude upsáno dalších 50.000 ks akcií, kdy z toho zhruba 37.000 ks upíše výkonný management Bezvavlasy a.s. a bývajících 13.000 ks akcií si rozeberou stávající drobní akcionáři. V současné době probíhá schvalovací řízení u České národní banky. Zveřejnění prospektu veřejné nabídky se očekává v první polovině června.

O beauty skupině Bezvavlasy a.s.


Společnost Bezvavlasy a.s., která dnes zastřešuje distribuční beauty skupinu Bezvavlasy, vznikla jako samostatný e-shop bezvavlasy.cz již v roce 2009. V roce 2023 realizovala významnou akvizici  HAIR SERVIS Group, a potvrdila tak své dominantní postavení v distribuci profesionální vlasové kosmetiky na českém trhu. Kromě 3 e-shopů provozuje i 20 velkoobchodních a 1 maloobchodní prodejnu, 13 školících center a dodává zboží a služby více jak 20 000 kadeřníkům.

Skupina Bezvavlasy je také minoritním akcionářem německého řetězce EURO FRIWA, jednoho z největších prodejců profesionálních výrobků pro kadeřnické a kosmetické salóny v Evropě, který vlastní značku s profesionální vlasovou kosmetikou DUSY. Skupina v současnosti realizuje 18 exklusivních distribucí, mezi než patří např. DAVINES, DUSY Professional a další.

Kromě Česka skupina Bezvavlasy operuje i na Slovensku a v Maďarsku, a v dohledné době vyhlíží expanzi na další trhy pod brandem Bezvado. V roce 2024 by se mělo jednat o Rumunsko a Chorvatsko.

V roce 2023 skupina Bezvavlasy dosáhla na tržby 1,05 miliardy korun při provozním zisku EBITDA 114,9 milionu korun (při EBITDA margin 10,9 %) a čistém zisku 79,2 milionu korun. Do 5 let by chtěla společnost operovat na více než 10 evropských trzích a dlouhodobě dosáhnout na tržby až 3 miliardy korun. I za tímto účelem společnost otevřela v prosinci 2023 nové celoevropské distribuční centrum v Boru u Tachova.

Akcie společnosti Bezvavlasy a.s. se pod tickerem BEZVA.PR obchodují od 1. září 2022 na trhu START pražské burzy a na burze RM-Systém. Od svého IPO debutu posílila jejich cena ze 490 na současných 700 korun (+42 %).

Celý článek naleznete zde: https://www.bezvavlasy.cz/buxus/docs/TZ_20240503_-_Beauty_skupina_Bezvavlasy_dosa%CC%81hla_miliardove%CC%81_trz%CC%8Cby_a_posiluje_pozici_CEO.pdf